Cégbemutató készítés 2022-ben

Ma cikkünket egy nagyon kedves ügyfelünk megkeresése inspirálta, akinek korábban arculatot készítettünk. A kérdés így szólt:

Egy potenciális ügyfél kért tőlem egy céges bemutatkozó anyagot és portfóliót. De nincs ilyenem! Mit kell bele írni? Hogyan kéne egyáltalán kinéznie? Tudtok ebben segíteni?

Természetesen tudunk és örömmel készítünk online és offline felhasználásra is kiadványokat. Erről jutott eszünkbe, hogy lehet, más kezdő (vagy haladó) cégvezetők szembesülnek ezzel a kihívással és akár lehetőségeket szalasztanak el egy rossz szövegezés vagy nem megfelelő megjelenés miatt.


Szükség van még egyáltalán cégbemutató kiadványra?


Ez egy jogos kérdés, hiszen a digitális tartalmak átvették az uralmat a nyomtatott anyagok felett. Bárki felmehet a a cég weboldalára és tájékozódhat a cég múltjáról, termékeiről/szolgáltatásairól, elérhetőségeiről. Már a névjegykártyát is csak digitálisan adják át egymásnak az üzletfelek. Viszont továbbra is használunk levélpapírt, amit fejlécnek és láblécnek hívunk egy dokumentumban vagy emailben, szórólap helyett tömeges emailt küldünk, üzleti megbeszélésre prezentációt viszünk a papírokkal tömött mappák helyett.

A jó cégbemutató célja hasonló egy landing oldalhoz, felismeri az ügyfél problémáját és megoldást kínál rá, miközben a referenciákkal, vásárlói véleményekkel, termékfotókkal, stb. felfegyverkezve győzi meg, hogy miért tőlem vásároljon az ügyfél, ne a konkurenciától.


Mire használjuk a cégbemutatót és egyéb digitális kiadványokat?

Ingyenesen letölthető csali anyagok

Manapság trendi új feliratkozókat (érdeklődőket, leadeket) gyűjteni ingyenesen letölthető (#csali) anyagokon keresztül, amiben egy fontos kérdésre kínálunk megoldást vagy lépésről lépésre útmutatót vagy bármi hasznos infót, amiért az ügyfél megadja az email címét.

Kapcsolatfelvétel

Új vállalkozás esetén meglepően sokszor lesz szükséged rá! Ha most arra gondolsz, hogy minek küldenél bárkinek bemutatkozó anyagot, hiszen már van weboldalad, ott mindent meg tudnak nézni, igazad van, ha a célközönséged főleg magánszemélyekből áll. Céges ügyfelek esetén azonban valószínű, hogy mielőtt szerződnének veled, el kell küldened a cégismertetődet (#cégismertető) e-mailben, amit akár több vezetőnek is át kell néznie, mielőtt személyes tárgyalásra kerül sor. A személyes tárgyalásra prezentációt (#prezentáció) kell vinned, ez már most két digitális kiadvány.

Termékértékesítés

Miért legyen termékkatalógusod (#termékkatalógus), ha van webshopod? Hogy az ügyfeleidnek elküldhesd a nyomtatott katalógus helyett, és így értesüljenek az újdonságokról, eszükbe jusson a céged és ösztönözd őket a termékeid beszerzésére akár akcióval vagy szezonális ajánlattal.

Digitalizáció

Lehetséges, hogy sikeres vállalkozóként már 10-20 éve a piacon vagy, megszokott ügyfélkörrel rendelkezel, és akár még mindig papír formában adod át nekik a cégbemutatót, katalógust, szórólapot (#hírlevél), akciós ajánlatokat (#akciósújság). Ez esetben ideje frissíteni, mivel az új ügyfelek már el fogják várni, hogy digitális formában, esetleg online jussanak hozzá az információkhoz.


Ki készítheti el a cégbemutatót?

Általában grafikus, kiadványszerkesztő és marketing szövegíró szakember(ek) egüttes munkájának eredményeként születnek a fentiek.

Miért ilyen összetett?

A cégvezetők általában nem marketing szakemberek, akik ütős reklám szlogenekkel együtt adják át szerkesztésre a kért bemutatóhoz a szövegeket, hanem összefoglalják írásban vagy szóban a lényeget és azt szakembereknek kell eladást célzó, vásárlásra csábító formába önteni.

A grafikus, aki általában azonos a digitális kiadványszerkesztővel, a kapott képeket és szövegeket a cég arculatához (színeihez, logójához, céljaihoz, üzenetéhez) illeszkedő köntösbe bújtatja.



Mit tartalmaz a jó cégbemutató?

Hasonlóan a promóciós oldalak felépítéséhez:

Probléma felismerés: ha az olvasó úgy érzi, hogy hozzá szól a bemutató, az ő kérdésére adja a választ, máris nyitottabb lesz.

Megoldás: hogyan oldod meg a fent megismertett problémát. Ne felejtsd el, ne a terméket add el, hanem a megoldást vagy a hozzá kapcsolódó érzést (pl. "Vásároljon rovarírtót 20% kedvezménnyel!" helyett "Élvezze önfeledten a kikapcsolódást a szabadban is."

Miért te: miben nyújtasz többet, mást a többieknél (nem feltétlen funkcióra kell gondolni, lehet tapasztalat, referenciák stb.).

Termék/szolgáltatás részletek: mutasd be részletesen és világosan a paramétereket, árakat.

Képek, vizuális elemek: ha van rá mód, készíts jó minőségű saját termékképeket vagy üzletfotókat, ha nincs, válassz vágóképeket. A digitális kaidvány előnye, hogy belinkelhetsz videókat, további fotógalériákat stb.

Elérhetőségek, kapcsolat: tüntesd fel, milyen kérdéssel kihez forduljon az érdeklődő.


Mire készülj, ha szakemberhez fordulsz?

Gondold át, kihez szólsz (vállalati ügyfélnek, magánszemélyeknek, hivataloknak pl. pályázat esetén), mivel ez fogja meghatározni a szövegek stílusát, a tartalmat, stb.

Amennyiben egy konkrét feladat megoldásához kell az ismertető (pl. pályázathoz, potenciális ügyfélnek), szedd össze, hogy milyen kérdésekre kell választ adnia a bemutatónak és ezeket milyen sorrendben akarod viszontlátni.

Írd le, milyen információkat szeretnél beletenni az ismertetőbe, milyen formátumot szeretnél, hány oldalasra tervezed az anyagot.

A kiadványnak a cég arculatához kell illeszkednie, gondold át, hogy van-e megfelelő minőségű logód vagy arculati kézikönyved, ami alapján a grafikus tud dolgozni. Fontold meg, hogy a logód frissítése időszerű-e.

Gyűjtsd őssze, hogy milyen képek állnak rendelkezésedre, hogy meg tudjátok beszélni megfelelő minőségűek-e vagy újakat kell készíteni, esetleg vágóképeket vásárolni.

Ügyelj rá, hogy a felhasználandó adatok (árlista, termék infók, kapcsolati adatok stb.) frissek és helyesek legyenek.

Fontos, a grafikus nem szövegíró, nem fogja korrektúrázni, módosítani a kapott szövegeket. Ha szükséges, válassz olyan céget, ahol minden eszköz rendelkezésre áll, hogy elkészítsék a tökéletes kiadványt neked.

Ízelítő munkáinkból